luni, iunie 2

SE COC CAPSUNELE


Capsuna este fructul pe care, in acesta perioada a anului, il gasim peste tot: la piata, in supermarket-uri sau la colt de strada, acest fruct are toate calitatile pentru a incanta un evantai larg de consumatori: proprietati gustative, nutritive si terapeutice. Ea ascunde sub invelisul rumen vitaminele A, B, C; saruri minerale si oligoelemente: calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, siliciu, sulf, iod... dar si celuloza, glucide. Este recomandata pentru intarirea si remineralizarea organismului, sporirea imunitatii naturale a organismului, purificarea si fluidizarea sangelui, favorizand tranzitul intestinal si avand o actiune benefica asupra functiilor hepatice si presiunii arteriale, pentru tonifierea corpului si cresterea diurezei.
Ca si alte plante, capsunele ofera fiecarui bolnav posibilitatea alegerii propriului mod de tratament: cura simpla sau cura exclusiva.
Cura simpla: 500 g pana la 1 kg de capsuni se mananca in loc de mic dejun si de cina, fara a mai consuma altceva. Pranzul trebuie sa fie usor. Aceasta metoda, daca e bine tolerata, poate fi urmata timp de o saptamana, uneori mai mult.
Cura exclusiva: se consuma zilnic pana la doua kg de capsuni, timp de trei zile, in loc de mancare. Se bea apa minerala. Cura de capsuni, ca orice cura vegetala, poate fi reluata in fiecare luna sau din doua in doua luni.
Persoanele gresit informate au adesea tendinta sa faca legatura intre urticarie si capsune; aceasta se poate intampla atunci cand capsunele sunt consumate dupa o masa dezechilibrata. Pentru a testa alergia la acest fruct, este suficient sa mancati capsune dimineata, pe stomacul gol, si sa asteptati o eventuala reactie. (InfoBrasov)
OBSERVATIE: Nu trebuie sa fii bolnav ca sa faci cura de capsuni.
Atentie,nu consumam fructe dupa mancare,ci inainte sau in loc de.Deoarece,daca vom consuma dupa masa de pranz,fructele fermenteaza si ingreuneaza procesele de digestie,baloneaza si da stare de rau. Am fost obisnuiti asa,ca desert,dar este gresit.
Noi consumam fructele dimineata,sau seara inainte de masa,sau in locul altui meniu.Deci,este important ca in stomac sa nu se mai gaseasca nimic altceva decat fructe si legume,cruditati un timp macar de o ora.
Este bine sa le consumam fara zahar,chiar daca nu-s dulci.
Capsunele mele nu au culoare intensa,dar sunt aromate si dulci,mai ales cand se coc la soare si nu ploua multe zile la rand.
Va doresc o saptamana reusita, cu bucurii si intamplari fericite.


10 comentarii:

  1. Când eram mică făceam urticarie de la căpşuni. Acum am scăpat.
    Să ai o săptămână minunată, Elisa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Perfect adevarat ce-ai scris despre capsuni, Elisa.
    Da Isabellelorelai, sunt persoane, in special copii, care fac urticarie de la capsuni, si eu faceam, dar culmea e ca trece tot cu capsuni. O spune si doctorul, am incercat-o pe propria piele cand eram mica si exact cum spune Elisa mancam dimineata pe stomacul gol.
    Cele din supermaket sau de la precupetii din piata nu se compara la gust cu cele autohtone care desi mai mici mai "decolorate" sunt mult mai parfumate si mai gustoase. Ca de altfel toate fructele si legumele romanesti, cat vor mai fi si nu se vor inlocui cu soiuri importate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Isabelle,multumesc.Sper ca este totul bine si ca alarma era falsa.Am auzit si eu de urticarie la copii,dar n-am cunoscut pe nimeni care sa fie facut.
    O saptamana faina iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sii Gine,am vorbit cu cineva zicandu-i ca merg la market sa cumpar legume si fructe,mai in iarna spre primavara si m-a certat ca de ce nu iau din piata de la tarani.Nu stiu cum este pe la voi,dar aici si in piata sunt tot produse de import,turci,greci si altii si i-am spus ca daca n-am eu in gradina acele produse...castraveti,conopida,dovlecei,rosii si mai stiu eu ce luam,atunci n-au nici taranii din Romania.Singurul produs autohton este cartoful,in timpul iernii.Dar si acum,poate doar ceapa si salata verde sa fie si de la tarani.
    Asa ca,ce sa zic?Eu am cumparat toata iarna fructe si legume proaspete si am facut salate mereu,poate mai mult decat acum,cand nu mai am asa timp pentru ele.Te pup Gina si-ti doresc numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Elisa, hai că m-ai cunoscut pe mine, urticarie e numele meu :lol:
    Glumesc.
    Încă nu e bine. Am o săptămână de tot felul de pastile şi regim. Săptămâna următoare reiau analiza cu pricina. Mulţumesc, Elisa.
    .
    Gina, şi de la ouă de ţară mai făceam.

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Isabelle,ai facut glicemia provocata?Testul asta l-ai facut? Ca asta se zice ca-i concludent.
    Oricum,daca nu ma asculti cu urzica....treaba ta (glumesc).
    Se face asa:
    Se cumpara de la naturisti, cu 1 leu cutia , urzica vie(uscata),se pun 3 lingurite in sita deasa,deasupra unui ulcior,cana de 1 litru,orice...si se trece peste ea apa clocotita (1 l).Se mai lasa 2 min sa stea urzica din sita in apa si se scoate,deoarece,daca sta prea mult in fierbinte se distrug tocmai acele principii care fac sa scada glicemia.
    Se bea rece inainte cu 30 min de mesele principale.
    Incearca Isabelle,ca nu doare.Te rog eu fff frumos sa-ti faci un obicei din asta si sa repeti apoi dupa ceva timp analiza de glicemie si o sa te convingi.
    Totul este sa nu o faci sporadic,cand iti amintesti...sa fie ca un ritual.Te pup si-ti doresc multa sanatate. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Elisa, s-au copt si capsunile mele!am 10 bucati! :)
    fii-mea acum vreo 6 ani a facut urticarie, tratat, de atunci nu s-a mai intamplat!
    Elisa, maine am sa pun toate celmatitele inflorite, cea mov, este pentru tine! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Manole,cum adica 10 bucati?10 tufe?sau 10 fructe?...hahaha
    Ti-am spus ca cei de pe margine au facut stoloni si ii las pentru tine,asa cum am hotarat. :D
    Iti multumesc pentru clematita ta ,care va fi a mea :P :P
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  9. Elisa, Elisa...retete drago...ne-am clatit privirea... :)
    Nu scapi usor precum vezi ... ;)
    Felicitari , o seaoa placuta iti doresc,
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere
  10. Sibilla draga mea,eu cand am treaba nu gatesc,beau bere...lol, ca tine de foame.Ce retete??Urmeaza prajitura cu capsuni,dar ,intai sa ne saturam de ei asa in stare cruda si apoi facem dulceturi,prajituri si sirop,ca la toate astea trebuie zahar si ...nu-i prea bun,decat aparent.Te pup. :)

    RăspundețiȘtergere