miercuri, mai 7

7 MAI 2008....PLANTAT ROSIILE IN GRADINA

Rezultatul muncii mele de astazi se vede in prima poza...finalul.DOAMNE AJUTA!Acum imi iau o cafa si scaunul pliant si ma duc intre ele,ca sa le spun ce mult le iubesc.

De la ora 10 dimineata,ca mai devreme era frig,am inceput lucrarile coborand rosiile din balcon,cam de 15 ori am urcat si coborat un etaj...miscare,nu???
Astea sunt,de le vedeti in a doua poza...cam 60 de fire,de 4 feluri:rosii mari de Timisoara,rosii move inima de bou,rosii galbene,rosii lungi de la taica si rosii mici din SUA.Deci 5 feluri.
Mai jos este pregatit ingrasamantul de grajd,maruntit ieri de sotul meu ,3 saci.

Am facut semne,apoi am inceput sa fac gropi,cu harletul,ca vreau sa le pun adanc,ca sa aibe apa sa nu le mai ud tot timpul,daca este seceta.Am tras furtunul si am inceput sa umplu gropile cu apa.Cam 3 ore a curs incontinu apa ,caci am lasat mult la fiecare groapa,din acelasi motiv,spus mai sus.


Cand s-a scurs apa am scos planta cu pamant cu tot din ghiveci si am asezat-o in groapa,facandu-i loc,acolo in mocirla.

Am tras nitel pamant in jurul pamantului in care sunt radacinile si apoi am pus cate un pumn dublu,luat cu ambele maini,ingrasamantul,asa cum se vede.

Aici este rosia imediat dupa ce am asezat-o in groapa.

Dupa gunoi (ingrasamant) am mai tras nitel pamant si am udat din nou ca sa se inmoaie ingrasamantul.In final,am apasat cu mainile si am tras pamant uscat.Important ca sa nu ramana deasupra pamant ud,ca se crapa si prin efect de capilaritate iese apa si n-am facut nicio scofala....

Asa arata in final,o parcela cu cele din America si cele lungi,in forma de kapia.

Asa arata prima parcela facuta in care am pus din cele move,mari de Timisoara si galbene.Bineinteles ca nu le-am amestecat,le-am tinut seama ca scrie, pe fiecare ghiveci ,de care este.

Cu totul mi-a luat 4 ore fara intreruperi,dar am facut treaba buna....zic eu!Acum mai ramane sa ne fereasca Dumnezeu de intemperii!

11 comentarii:

  1. @Elisa, iti fur o rosie! de fapt, doua-trei ;-)) maica, pana la tine habar nu aveam ca exista rosii ochi de bou sau cum le zisesi tu, sau rosii move...movulii?? raddd..uite ca ma mai culturalizez si eu pe agricultura ;-)
    felicitari...tie nu iti mai trebuie dat bani la piata, ai totul acasa ;-) ps: nici nu vreau sa stiu cate iaurturi ati papat voi ca sa pastrezi cutiile de la ele ;-)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Jamilla,chiar acum am publicat si tu hop...vrei rosii :lol: Inima de bou...adica forma de inima si mari :P
    Si unde mai pui ca anul trecut i-am dat prietenei mele vreo 30,sau 40 cu cutii cu tot si nema cutiile inapoi. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, elisuca, hop, le vreau! Imi place la nebunie salata bulgareasca si cu rosii proaspete...imi place salata de rosii la cartofi la tava., miammmm!! ma omori! ;-))))spor si maine la treaba, draga mea draga!

    RăspundețiȘtergere
  4. Te pup. Esti o dulce... :)
    Acum simt oboseala,dar cred c-o sa dorm ...fara vise :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei, nu, deja ...
    Ţi-am zis că ştiu să copilesc roşiile? Tu cum faci să nu-ţi pătezi mâinile?
    .
    (de ce ai scris roşiile cu 2 R în titlu?)

    RăspundețiȘtergere
  6. Isabelle,de obosita,probabil si daca nu-mi spuneai tu nu vedeam azi :lol:
    ...si nici nu stiu sa ma intorc la editare sa corectez,asa ca ...ramane asa...ca la rromi,hahaha.
    Eu lucrez fara manusi si nu pateaza,iar daca da,atuci tot lamaia ne salveaza,sau sarea de lamaie,nu stiai?Noapte buna Isabelle,somn linistit !

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut mult acel " nema ", esti minunata...si ai se pare o rabdare, asa, ca mama mea, si o faci cu pasiune si cu daruire, tu pui farama de suflet in toate...:)
    felicitari Elisa,
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere
  8. Sibilla,drago...ma rasfeti de fiecare data cu laudele.Si mie tare-mi place!!Te imbratisez si-ti doresc ,in viata,tot ce-i mai bun al tau sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Habar n-am de ce cate-odaca apare avatarul meu si de cele mai multe ori nu.Ar trebui sa ma insoteasca peste tot unde postez,dar nu se intampla asa nici macar aici,la al meu.Oare de ce?ca n-am modificat nimic de cand am pus poza la avatar....

    Sibilla,"nema" era vorba mamei mele,caci ti-am zis,mergea la sarbi,in kikinda si intelegea sarbeste.Am folosit aproape din subconstient,ca si engleza,unde fac greseli cu carul,la scris.Ma rog,imi tot propun sa nu fac,spun ceea ce nu stiu,insa degetele mi-o iau pe dinainte.
    Si mai e o chestie..."daca nu incerci nu inveti".

    RăspundețiȘtergere
  10. Munca de chinez, facuta nemteste! Ca mai stiu si eu, cate ceva si pot sa apreciez! ;)
    Bravo, Elisa si Dl.Sot al Elisei!
    Sa aveti parte de vreme cum trebuie! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Manole...ochii...ochii de chinez,lol
    Multumesc.Asa sa fie! :)

    RăspundețiȘtergere