marți, noiembrie 4

As vrea sa castige Obama

pentru ca este tanar si aerisit.

Barak Obama

Barak Obama,un JFK de culoare,zice Lucia Ivanescu in Independent

Analiştii americani au descifrat succesul candidatului la preşedinţia SUA, Barack Obama, : mesajul său proaspat care i-a convins pe democraţi, pe independenţi, dar şi pe republicanii nemulţumiţi de politica lui George W. Bush. Senatorul de culoare promite încheierea rapidă a războiului din Irak, creşterea independenţei energetice a ţării şi asigurare medicală pentru toţi americanii.In plus, profită cu înţelepciune de rateurile campaniei lui Hilary Clinton. Chiar şi Bill recunoştea neputinţa soţiei sale de a-l înfrânge pe Obama : "Nu pot s-o fac pe Hillary mai tânără, mai înaltă şi bărbat!" Barack pare să reprezinte imaginea cea mai exacta a Americii de azi : tolerant cu minorităţile, suficient de elitist pentru a face uitate gafele lui Bush (Obama vorbeşte, printre altele, indoneziana şi e absolvent eminent al Universităţilor Columbia şi Harvard), împăcat cu trecutul său (a recunoscut că a consumat alcool în tinerete şi că a fumat marijuana). Sunt mari şanse ca, la 4 noiembrie 2008, Obama să devină cel de-al 44-lea preşedinte al SUA .

6 comentarii:

  1. S-a adeverit ce-ai spus tu zilele trecute, sa speram ca e o schimbare in bine si pentru restul lumii nu numai pt. americani :)
    Nu pot insa sa nu admir discursul lui McCain si ma intreb cati invinsi au capacitatea sa se comporte astfel. Eu azi dimineata l-am vazut ca pe un invingator care a obtinut mai putine voturi nu ca pe un perdant. Mare lucru sa stii sa pierzi...la alegerile precedeente (la ei)nu s-a vazut lucrul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite ca a castigat favoritul tau, Elisa! :)
    N-a vrut sa dezamageasca asteptarile sustinatorilor si simpatizantilor din diverse colturi ale lumii.
    Si eu tot pe el il preferam, din aceleasi motive expuse de tine: tineretea, prospetimea si mentalitatea mai oxigenata :)
    Sa fie intr-un ceas bun, aceasta schimbare de culoare prezidentiala!

    RăspundețiȘtergere
  3. OK! Cunoscatorii in ale politicii lumii spun ca este o GRESEALA ISTORICA.Eu sunt un simplu diletant in problema,un om de rand,cum am mai declarat si altadata,neimplicata, nici macar, in politica propriei tari...,asa ca,s-ar putea sa gresesc.Am facut constatari pur teoretice bazate pe fapte concrete din istoria statelor unite.Am dus rationamentul pana la ..idealizare,ceea ce practic este imposibil.
    Oricum,la orice eveniment,fie el cat de mic si de pozitiv,vin o multime de carcotasi sa-l anuleze.De aceea,in mare parte,nici nu rezista constructia respectiva ,prea mult,din cauza celor care prin opiniile lor fac sa trepideze realitatea si s-o ...imburde.Ha ha ha ha!
    Eu doresc,ca orice optimist de pe lume,sa le fie bine si lor si noua.Multumesc pentru ca m-ati tinut de vorba,ceea ce ,de la o vreme,mi se intampla tot mai rar. Va pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai perfecta dreptate, si eu constat in ultima vreme (sa tot fie vreo 19 ani) ca e mai usor sa darami decat sa construiesti si la propriu dar mai ales la figurat, e valabil pt. toti dar noi suntem campioni (din pacate). Demolatorii nu sunt insa si constructori asa ca doar gura e de ei. Si eu sper sa fie bine pt. ca daca nu ar exista o speranta cat de mica ce ne-ar mai motiva?...

    RăspundețiȘtergere
  5. Stii Gina ce ma uimeste cel mai mult?Faptul ca noi cei care nu traim acolo,in State,suntem ingaduitori si toleranti cu toate rasele si etniile,cel putin eu sunt,o spun sus si tare(cu mici exceptii si tu stii care sunt alea),iar cei care traiesc acolo,printre ei,spun ca este o mare greseala aceasta alegere.Eu ce sa mai cred?Ca ei sunt rasisti ,sau ca eu sunt naiva?Inclin spre a doua varianta,avand in vedere si ce-am zis mai sus. Pa Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cora,
    stii de ce este favoritul meu?Pentru ca ,la mine,vorba-i vorba,iar la ei,la americani,pana acum se vorbea despre democratie,dar am vazut cu totii ce se-ntampla cu negrii care fac niscai infractiuni si ajung pe mana politiei federale.Nu-mi plac nici oamenii,nici tarile,care una spun si alta fac...Aici,la chestia asta,nu sunt deloc toleranta.
    Ramane de vazut,peste ani,daca se va schimba ceva in esenta,in fond,ori numai in forma.Si mai ramane de vazut daca profetiile,exprimate prin asemanarea lui Obama cu JFK,se vor adeveri ori ba.In orice caz,ceea ce s-a intamplat acum in State este o minune care nu va dura numai 3 zile.Parerea mea. :)

    RăspundețiȘtergere