duminică, septembrie 21

Ha ha ha ha ha....am mai facut o zacusca

UPDATE: Baaaaaiiiiii....,ninge la Balea si este deja un strat gros de zapada.Asta inseamna ca imediat ce se face senin va cadea bruma, la noi si asta inseamna ca eu trebuie sa strang tot,tot,tot,din gradina si fructele si capsunele se vor strica.Ho ho ho ho ho....,am primit o lovitura cu stirea asta.Ninsoare la Balea....si nu putina.Asta fiindc-am hahait in titlu,da?Nu mai poate omu sa rada. :(((((((

dar,dupa cum se vede,cu ulei de masline si toate le-am tocat cu....manutele mele,am facut si sport cu ocazia asta,bicepsii nu-mi tremura cand fac papa cuiva in gara,hahahahahaha,am lucrat cu mare atentie,sa nu intre in contact cu ceva smalt sarit,sa nu se oxideze tocatele si mi-a iesit o zacusca....a'ntaia de fagaras.Dupa 20 de minute pusei si ardeiul iute,crud si tocat marunt,sa se caleasca si el odata cu ceapa.

Toate le-am copt si tocat cu tocatorul de vinete.Mama....,ce efort!Si era si tarziu,seara....dar merita.Apoi la cuptor cu ele,facusem in cratita care incape la cuptor.

Aici este gata,iesise uleiul si cum am pus si 2 linguri de boia,imediat inainte de gogosari si celelalte,ca sa prinda culoare faina ,dar si gust...este delicios de....gretoasa.hahahahahahaha

La borcanele acestea n-am avut capace potrivite,spalate si uscate,asa ca raman in frigider la consum imediat.


Trebuie sa spun ca am avut produse faine,cumparate,cu 5 lei gogosarii si kapia si 3,50 ardeiul gras,rosu.Era intr-un singur loc ardei alb,necopt,printre care se gaseau si cativa rosii.Aceia ,ai mei au fost.

Ceapa este de la mine,am o ceapa anul acesta...faina de tot,mare,sanatoasa si buna,dar pisca nitel la ochisori,ca deh....a fost seceta.

Am tocat ardeii,gogosarii si kapia cu acest cutit de vinete.Nu stiti ce efort am facut,insa asa este reteta mea ,asa faceam intotdeauna,nu cu masina.

Uleiul este extra virgin,nah...,sa fie si pe aici cineva virgin...,macar uleiul hahahahahaha.


Gradina arata dezolant,dupa o saptamana de ploaie incontinuu.Dar,dati click pe poza asta si priviti stanga sus.Nu-i asa ca parca-i o pictura impresionista...,Delacroix?!Mi se pare mie,ca sa salvez aparentele.Intotdeauna fac asa,nu las nemultumirea sa puna stapanire pe mine. :D

Morcovii iau mancat patzogii aia,degeaba am dat o gramada de bani pe aparatul de...cutremure,ca nu s-a cutremurat nimeni.Asa ca ei au luat morcov dupa morcov,la rand asa incat mai am vreo 3 randulete unde inca nu au ajuns nehamesitii aia .

Doi castraveti asteapta soarele sa se coaca semintele,sa nu mai cumpar la anul viitor seminte.

Firul acesta de rosii l-am lasat incarcat pana de curand.Sunt atat de dulci rosiile mele,dac-as putea as manca numai rosii,dar au prea multa aciditate,totusi.



Piersicul acesta de langa casa,de sub vita de vie este cel mai fain,are fructele mari si bune.Da se coc,adica de o saptamana tot luam din el,dar sunt si pe jos, in gradina,cad ca proastele,nu stiu ce au,ca acum n-ar trebui sa cada necoapte....Ele stiu.

Perele,deasemenea sunt grozav de dulci,bune,bune.Trebuie sa le culegem pe toate odata,ca altfel cazand,se sparg,rup,lovesc si nu se tin.

6 comentarii:

  1. Mi s-a făcut dor de grădina din sat, când ţi-am văzut pozele.:)
    Dar nici la sfârşitul celălalt de săptămână n-o să apuc să ajung acolo.
    Duminică plăcută Elisa.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. imi era dor de gradina ta! despre zacusca ce sa-ti spun? Lectii de viata la greu!
    Sa traiesti, sa fii sanatoasa, Doamna scumpa! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce buna e zacusca ta.Stii,eu nu prea pot manca zacusca ca imi provoaca arsuri. :)
    N-am mai vazut asa ciorchine de rosii niciodata.Imi plac rosiile de gradina,obisnuiesc sa mananc rosii ca pe mere,dar trebuie sa fiu atenta cand musc din rosie sa nu stropesc. :)
    Iar perele si piersicile din gradina ta sunt asa de bune!
    Mi-a placut atmosfera vesela de la tine,m-am relaxat aici ca de obicei.
    Am mirosit si trandafirul ala rosu-si acum ii simt mirosul.
    O saptamana mai buna si sper sa nu cada bruma pana nu aduni roadele gradinii tale de vis.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Starsgates,du-te pana nu-i prea tarziu,ca vine frigul si gata cu gradinile.Lasa totul si du-te,daca nu cumva si la voi va fi prea tarziu sambata viitoare.
    Multumesc.O saptamana implinita iti doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga mea,mi-e dor si mie ,deja,de vremea calda de vara.Asa de brusc am trecut de la 30 de grade la 10....
    O saptamana frumoasa si bogata in realizari! Te pup. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Gabi,sa stii ca sunt unele care fierb ceapa tocata,o strecoara si o pun deodata cu celelalte,asa ca nu produce arsuri,nefiind prajita.Daca iti place,poti incerca din cantitati mai mici. Iti doresc o saptamana reusita! :)

    RăspundețiȘtergere