luni, iunie 9

ASTEPTAM PLOAIA...SAU PUNEM FURTUNUL

UPDATE:Iar nucile cresc intro zi ...ca altele intrun an.




Aici,in gradinuta asta,cu ...Nu ma uita...,a trebuit sa adun in tufe florile,caci,de fapt,trecusera,acum fac seminte si se scutura peste tot.Am facut loc,cat de cat ca sa plantez alte flori,petunii,ferfeni,mirabilis si domnisori,ca am rasaduri cu acestea.
Sunt si capsuni pe aici,dar au fost inghititi de Nu ma uita si am dat acum de ei,chiar copti.


Acesta este pastarnac,primul...ca mai am un strat care rasare acum,alaturi.


Ciresele nu ar trebui sa se coaca inca,cele care se rozesc acum..vor cadea,iar cele care-s verzi,vor creste mari si se vor coace in iulie.

Ardei de Timis,galben cu pielea groasa este bun pentru copt.Plantele sunt cam mici pentru rod,dar...

Vor aparea si dovleceii cat de curand.Astia mari sunt semanati de f mult timp...



Pe carare las iarba ca daca ploua tare se inmoaie cararea asa de tare ,alunec si,ma rog,iarba mareste frecarea.

Acesta este ardei bulgaresc,iute,dar a cam disparut treptat aceasta calitate.Asa ca a ramas doar ...bulgaresc.

La fasole i-am dat tarana.Nu o ud,ca daca primeste apa de la mine,atunci trebuie sa-i dau mereu,ca altfel se usuca.

Mazarea are deja si pastai.Pe ea o ud,ca mazare fara apa nu se poate.


Brocoli am plantat peste tot,nu intrun strat anume.

Castravetii astia sunt de vara,mari,pentru salata.Am mai semanat pe langa gard altii,din seminte mai vechi.
Sambata am sapat toata partea stanga a gradinii,incepand de la fasolea urcatoare si pana la ardeii din celalalt capat,iar astazi le-am dat tuturor ingrasamant ,solutie de ingrasamant natural,fireste.Are vecina gaini si cum i-am dat si ei rasaduri,mi-a dat ingrasamant ,in schimb.E simpatica vecina mea,ca nu pot sa-i dau ceva fara sa-mi rasplateasca.Eu nu consider ca imediat trebuie sa rasplatesti,dar...ma rog,ea nu vrea sa ramana datoare.

11 comentarii:

  1. Să-ţi spun repede până nu uit: ÎMI PLAC FLORILE de la fasole. Mai ales de la fasolea aia care face boabele mari şi colorate.
    Pe aici plouă... Nu ştiu ce să-ţi spun... Cred că vine ploaia şi pe la voi.
    FAINĂ GRĂDINĂ.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Elisa,sper sa vina ploaia atat cat ai nevoie, in orice caz pregateste si furtunu.
    Nu-mi mai place ce vad pe Art., ma voi abtine sa mai comentez, sincer regret ca Ces ramane singura dar n-am ce sa fac daca se incapatineaza sa se lupte cu morile de vant.
    Poate va da curs invitatiei de a veni la umbra nucului batran sa gustam din tartele tale minunate. Noapte buna .

    RăspundețiȘtergere
  3. Zici de florile rosii?Eu nu am din aia.Dar albul florilor de mazare nu-ti place?
    Parca de joi a zis ca ploua la noi,dar au mai zis si doar a stropit frunzele,asa ca dimineata la 7 pun furtunul,ca legumele daca nu au apa,nu se fac.
    Noapte buna Isabelle,sau Buna dimineata ..daca e cazul.Te imbratisez. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Gina,ai vazut ca a venit acolo persoana aceea??Oare de ce?
    Ma rog,nu mai intra nici tu,ca n-are rost sa-ti faci inima rea,sa te necajesti.
    Cesinha a spus ca are treaba si nu mai intra o vreme,asa am inteles eu.Aici,eu n-o pot aduce.Tu i-ai propus...
    Gina,va mai fi inca o editie?Groaznic!!! :P :D :P

    RăspundețiȘtergere
  5. cred ca ai timp pentru gradina asta la cata munca bagi in ea. e mai mult decat un hobby.

    RăspundețiȘtergere
  6. Toader,ce-ar putea fi mai mult?Daca ai citit mai demult ai fi vazut ca nu ma omor dupa ...papa,imi place mai mult sa le vad,sa le studiez,sa constat evolutia lor si sa ma bucur.Poti intelege ca motivul principal este bucuria ce mi-o dau acestea toate?Si mai este ceva,munca facuta bine in orice domeniu,ma cam defineste (hai c-am inceput sa ma laud,dar m-ai provocat ;) ).Am lucrat cu olimpici si pacat ca nu ma pot duce cu gradina la ...concursuri...lol.

    RăspundețiȘtergere
  7. Treaba ta, da nu-i frumos! Arăţi celorlalţi în ce stadiu de creştere le e "aleasa", da de nuc ni'ca, ni'ca! Noroc că nu mă mişc de sub el şi mi-am luat şi-un metru...

    RăspundețiȘtergere
  8. Adică, nu ştiai cine-i sub el?! :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim,nu metru trebuia sa iei...ci sublerul,ca nuca creste ...tu sper ca sti asta acum.
    Mine vedem evolutia nucii,stai acolo,ca-i bine la umbra, acum.Eu ma duc sa culeg fragutele,ca-s in soare si nu se incumeta nimeni sa ma ajute.. :( lol

    RăspundețiȘtergere
  10. Stai linistita Elisa la a treia editie nu ma mai uit, gasesc eu ceva de lucru :) Se mai elibereaza camere si altfel ma "desfasor" :)
    Inca nu am putut sa tac, sper sa n-o fac de nevoie :))), cred ca nu m-am lecuit (inca) Persoana la care te referi e cumva cea din cauza careia am plecat ? Oricum bine ca e pe sfarsite si ma linistesc oricum :) Am destule evenimente luna asta asa ca nu mai am timp de KD.
    Pentru tine imi voi face timp:)
    La noi e f. cald, la voi a venit ploaia sau furtunul e salvarea?
    Noapte buna .

    RăspundețiȘtergere
  11. Gina,da...are si acelasi nick si acelasi stil jignitor.De ce o fi venit acolo?Ma rog,eu mai intru sa vad ce scrii tu,dar o sa renunt,ca si la celalalt.Gina,nimic nu se repeta la fel...
    Azi dimineata am pus furtunul si gradina arata bine.A picurat dupamasa nitel,de-a umezit frunzele,atat.
    Noapte buna draga mea! :)

    RăspundețiȘtergere