sâmbătă, aprilie 5

O primavara ca toamna



Frig,ploaie,nori si mi-e tare dor de lumina,de soare,de viata insorita.Si nu atat pentru mine,cat pentru plantutele din geamuri,care cresc "nalte si slabe",firave fara lumina.Plantele au nevoie de lumina,de multa lumina ca sa fie zdravene.
Nu le-am pozat inca.Am cumparat aparat,dar mi-e frica sa-l folosesc.Are instructiuni mai putine decat as avea eu nevoie si mi-e teama sa nu stric ceva...
Lucrarile mele sunt in faza asta:in afara de vinete si o parte din gogosari,toate rasadurile se afla in ghivece.La o saptamana de la transplantare le-am prasit(hi hi hi)cu o croseta metalica.Ca sa fie aerisite radacinile si sa poata sa se dezvolte.Este important sa faca radacini sanatoase,mari si cu multe ramificatii.Deasemenea,le-am stropit impotriva caderii plantutelor cu o substanta potrivita.
In asteptarea caldurii am aranjat capsunii de langa gard,cei care n-au mai fost miscati demult din acel loc.A fost o munca de durata,caci fiecare cuib l-am curatit de uscaturi si l-am impartit in fire separate,iar apoi transplantat in acelasi loc(ca altul n-am),in pamantul afanat.Am scos si o multime de fragi(plante) ,ca se extinsesera la...vecini(asa sunt ei,cuceresc mereu terenuri noi) si i-am plantat prin curte,pe marginea stratului de vie,pe sub coacaz si pe unde am mai gasit loc.
In gradina a rasarit ceapa,usturoiul si salata din toamna creste destul de frumos.Se va face capatani,ca as-toamna am plantat-o cate un fir la 15-20 cm.
In gradinuta cu flori,astazi, am sadit 25 fire de panselute.Sunt splendide...de toate culorile si le ador.Le-am plantat in buchete ca sa se faca tufe bogate,iar printre ele am adus si pus,ieri,trei tufe de toporasi.Despre primule...ce sa mai spun?Nu-s in faza din poza,dar nici mult nu mai au.Si s-au inmultiiiit.Lalelele au bobocii destul de mari si ma tem sa nu mai vina inghetul.Oricum,desi este in faza incipienta,gradina mea este deja minunata.Imi da atata putere sa traiesc frumos,sa nu ma plang,sa uit daca ma doare ceva.O bucurie!!!
Toate pozele pe care le-am pus deja sunt din anii trecuti.Astept o zi insorita si binecuvantata de Dumnezeu.

2 comentarii:

  1. Imi place pe aici. Flori, versuri...frumos! Sunt convinsa ca ne vei oferi mai multe poze cu frumusetile din gradina pe care o iubesti.

    RăspundețiȘtergere
  2. cristal,iti multumesc .Scuza-ma ca nu am raspuns decat asa de tarziu...Am avut treaba multa in timpul zilei.
    Da,asta este intentia mea.
    Imi place mult la tine pe blog,desi nu am intervenit des.

    RăspundețiȘtergere