vineri, mai 16

MAMALIGUTA CU LAPTE (IN LOC DE CIORBA )

Stiu ca nu toata lumea face mamaliga...unii spun ca ,de...nu-i de noi asa ceva....,altii ca nu stiu a face,ma rog...eu va dau reteta,ca doara ii simpla...numai 3 ingrediente:apa,sare si malai.

Malaiul se toarna tot deodata,dar...aici e secretul...nu asteptam pana fierbe apa ca se fac cocoloase.Are si o explicatie,ca se stie cum punctul de fierbere al apei scade la impuritati,ori faina de malai este ...hahaha..impuritate si imediat ce-am pus-o apa incepe a clocoti.Si trebuie sa amestecam incontinu,pana se ingroase,ca


mai jos.Cel mai sigur,sa vedem daca-i gata,este s-o gustam,ca daca malaiul nu-i fiert,se simte.

Si cand intoarcem cratita ,ea,mamaliga se desprinde frumos de pe cratita,asa cum se vede mai jos si pe fundul cratitei ramane o pojghita subtire.

Si dupa ce-o turnam in castronel,tulai doamne.....o putem pune si-n farfurie,langa orisice:lapte,branza,tocanita,sarmale...ma rog,fiecare cu ce doreste.
Nu dureaza mai mult de jumatate de ora,cu tot cu timpul de fierbere a apei.

Eu l-am fentat astazi pe stapanu inelului si nu i-am dat ciorba...looool

13 comentarii:

  1. Mi-am pus pe desktop poza cu visinele verzi si astept sa se coaca :)

    Satut-mana pentru masa! :)

    Noapte buna, draga Elisa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi mie îmi place mămăliguţa, arată delicios. Mâine mă pun şi eu să fac!

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura,iubita,...toate visinele din visinel sunt ale tale...ok???!!!Sa fii sigura de asta,cel putin cu gandul.Te pup si spor la invatatura!Multa bafta!!! :)

    anaayana,o calda imbratisare si weekend placut iti doresc. :)
    Sa-nteleg, ca azi ...,ai pus-o de mamaliga? ;) :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Elisa! Uite m-am asezat la umbra sub visinel sa fac o pauza si astept... si astept... mai, dar cand se coc odata visinele astea? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Treaba ta, da' io-ţi spui... Vai şi-amar, dacă dau bulgarii peste poze! (Da' balmoşu', balmoşu' unde-i?!)

    RăspundețiȘtergere
  6. SuKaRiT,balmosu'l stia sa-l faca numai bunica lui, :lol: Dar nu ma las...mai incerc :P

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place, cu smantana si branza de capra, na ca recunoscui, asta e o slabiciune a mea din copilaria zbuciumata, din Lescovita :)
    No, vezi, mamaliga ta are mirosul copilariei mele... clar iar ai pus suflet :)
    Corectezi si zici, ingrediente : faina de malai, apa sare si ...farame din sufletul Elisei, ca ne-am prins, de aia faci tu mancare asa buna, pui suflet :)
    pretuire,
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere
  8. Doamne, mi s-a facut o foameeee, oare de ce? :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, am făcut şi eu mămăliguţă, încă mai am 2 porţii că la pofta ce mi-o făcusei...

    RăspundețiȘtergere
  10. Sibilla,sti tu lacto barul din Timisoara,de pe vremuri??vis-a-vis de Opera...Ei,acolo am mancat mamaliguta cu branza si smantana!!!...adevarata.
    Sibilla ...si eu te pretuiesc.O Duminica frumoasa sa ai!

    Oana,foame???In miezul noptii?!
    Na,las'ca pun flori,bine? :D
    ps. Si mie mi se face dor de scoala de la postarile tale....deci suntem chit? lol

    Ana,prevad in tine o gospodina faina.Sa-ti dea Dumnezeu mult noroc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Laura,draga mea,esti sigura ca nu vrei ciresele?! :lol:
    Azi faci pauza si te plimbi prin natura verde de afara,da??? :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Tot la mancare voi posta, sper sa ma gaseasca cine trebuie :))
    Draga Elisa m-am prins pt. cine ai "gatit", inca o data iti multumesc. E o placere sa te vizitez, esti o gazda primitoare si-i apreciez si pe prietenii tai virtuali.
    Nu stiu cum iti faci timp pt. atatea (chiar daca esti acasa) probabil astea te tin in forma. Azi ma plimbam cu al meu si ne gandeam sa nemutam la tara. Si eu si el suntem copii crescuti mai mult la bloc si pana acum tot la bloc am stat asa ca nu stiu cum ne vom descurca chiar daca ne place , usor nu este. Pana iesim la pensie nu cred ca se pune problema (sa fac naveta la servici?) iar dupa aceea e si mai greu. La boala lui(AVC) nu are voie sa stea cu capul aplecat,sa faca efort mare asa ca daca am avea o gradinuta tot in grija mea ar fi pe langa celelalte. Si apropierea de spital e importanta asa ca nu ma incumet la asemenea aventura, dar bineinteles ca nu i-am spus.
    Casele in Iasi sunt f. scumpe si la varsta noastra e mai greu sa ne inhamam la o asemenea caruta.
    Saptamana asta e incarcata si la serviciu si acasa dar sunt evenimente placute asa ca va trece repede.

    Pentru Cri si Gabita o saptamana buna si pupici.

    Numai bine tuturor, noapte buna.

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga Gina.am avut si eu o perioada ,de curand,cand am cautat sa ma mut,sa ma duc in Timisoara ,la bloc...chiar,sa nu mai muncesc,sa-mi traiesc si eu aceasta perioada de viata,cata o fi,cu poseta pe umar,cu saboti in picioare,cu o rochie flu-flu si sa ma plimb,sa vad ce n-am apucat sa vad intro viata de munca,poate prea multa munca.Deci,asa as fi vrut acu cativa ani,ca pensia e data ca sa te odihnesti,sa cutreieri lumea sa te bucuri de libertate,de faptul ca nu mai ai program stabilit de altii.As fi facut,poate asta,daca ai mei copii ar fi ramas in Timisoara,as fi vrut sa le fiu lor de folos,sa-i ajut si sa nu carcotesc,dar Dumnezeu a aranjat altfel aceasta ultima parte din viata mea si uite-ma aici,muncind din zori si pana-n seara,din primavara pana-n toamna.Deci ,Gina,asa e viata,fiecare isi doreste altceva decat are,altfel sa-si traiasca viata decat o face,asa e lumea....
    Tu,daca n-ai trait niciodata la casa cu curte si gradina poate nici nu-ti inchipui ca nu mai ai timp de nimic,absolut de nimic.Crezi ca stau mult pe net??Te inseli draga mea,trec de 2 ori pe zi cu rapiditate,citesc blogurile mele de suflet,postez repede ceva...la ordinea zilei si gata.
    Aici la mine niciodata nu este totul gata,astfel ca sa nu mai am treaba,caci trec din casa in bucatarie,din bucatarie in gradinuta cu flori,de acolo in gradina si eu sunt asa ca le ingrijesc toata vara,le prasesc,le ud,daca e cazul,pomii trebuiesc stropiti cu substante impotriva daunatorilor si legumele le stropim din cand in cand,adica e munca multa pentru a arata asa cum vreau eu acest spatiu in care imi duc zilele.Concluzia este ca nu as sfatui pe nimeni sa faca cum fac eu,caci,sunt atatea altele de facut...
    Te imbratisez. :)

    RăspundețiȘtergere